Add Your Gadget Here

Багато людей, замислюючись над питанням «Як оформити земельну ділянку у власність», не розуміють різниці між такими поняттями, як «Приватизація землі» та «Оформлення землі у власність». Ці два близькі за значенням поняття в юридичному сенсі володіють деякими відмінностями і, відповідно, різними вимогами до оформлення прав на земельну ділянку.

Під поняттям «Приватизація» передбачається безкоштовна передача користувачеві у власність земельної ділянки. При цьому у людини з'являється приватна власність на землю. Подружня частка (з подальшим правом на розділ майна при розлученні) не виникає. Особи, які не вказані у свідоцтві про право власності, ніякого відношення до земельної ділянки не мають, в тому випадку, якщо не вказано інше. Приватизація в прямому сенсі є передачею ділянки землі даром, без доплати, що тягне за собою цивільно-правові наслідки приватного характеру.

Оформлення земельної ділянки у власність також може оформлятися як договору купівлі-продажу земельної ділянки (такий спосіб оформлення зустрічається найчастіше). У разі купівлі-продажу власність з'являється, як у заявника, так і у чоловіка, з яким заявник на момент покупки знаходиться в шлюбних відносинах. Цей порядок оформлення може використовуватися при купівлі землі з аукціону, при оформленні землі з оренди у власність, у спадщину, при приєднанні нової земельної ділянки до вже раніше оформленому, в процесі приватизації «надлишків» понад встановлених нормативів і т.д.

Якщо у вас є на руках свідоцтво про право власності на землю, оформлене до 1992-1996 років, то можна обійтися без повторного оформлення земельної ділянки у власність.

Цілком достатньо свідоцтва про державну реєстрацію права в Реєстраційній палаті. При колективно-часткової власності на землю свідоцтво потрібно отримати якомога швидше.

На цьому відео ви можете послухати поради фахівця про те, як оформити землю у власність

Для чого потрібно оформлення землі у власність?

Можливість розпорядження

Ви можете вільно розпоряджатися своєю власністю. Якщо у колективу громадян або окремо взятого громадянина у власності знаходиться земельна ділянка (наприклад, дозволити або не дозволити встановлення водонапірної башти, облаштування громадської дороги, дитячих майданчиків, стовпів ЛЕП, договірного сервітуту, автостоянки і решти) - їм можна вільно розпоряджатися.

Мінливість законодавства

Приміром, раніше в садоводствах, для можливості передачі родичам земельної ділянки з будівлями, у спадщину, купівлю-продаж, дарування земельної ділянки було потрібно переоформлення членства в садовому товаристві. Книжка садівника листувалася, після чого новий власник вступав у свої права.

Як тільки в силу вступив новий Земельний Кодекс 2001 року, ділянки на праві спадкового володіння або безстрокового користування знову перестали надаватися (на тих, хто отримав це право до 2001 року, новий Земельний Кодекс не діє).

У людей, які взяли земельні ділянки після того, як новий Земельний Кодекс набув чинності, є тільки два способи вирішення сформованої ситуації - приватизація земельної ділянки після вступу в спадщину на житло з хозпостройкамі (у судовому або нотаріальному порядку) або проста процедура оформлення договору оренди землі. При цьому використання одного з цих методів - обов'язково, так як нічого не робити в цьому випадку просто не можна.

Своєчасне оформлення

Люди, у яких закінчено термін договору оренди земельної ділянки, можуть зіткнутися з безліччю проблем при його подальшому оформленні. В даний час вже не рідкісні випадки, коли до громадянина надходять вимоги про звільнення земельної ділянки, так як правовстановлюючий документ на землю у нього відсутня. Крім цього, законодавство може змінитися, і можливість оформлення (або можливість безкоштовного оформлення) у власність в деяких випадках просто буде скасована.

Визначення меж ділянки

Дуже важливо своєчасно провести визначення і закріплення на папері розмірів і меж вашої земельної ділянки. Можна навести простий приклад, чому це важливо. За «старими» документам власникові ділянки було виділено 9 соток, але, після того, як його сусіди поставили паркан і зробили межування, у нього замість 9 залишилося 6 соток. Взяти землю на законні 9 соток попросту немає звідки, так як у сусідів, які поставили паркан, межі вже узгоджені і, відповідно, ваша колишня земля відійшла ім.

так можна втратити частину своєї землі, якщо сусіди поставлять паркан і зроблять оформлення земельної ділянки раніше вас

Тому дуже важливо якомога швидше обзавестися документами, здатними підтвердити кордону вашої ділянки.

Цінність землі і податки

Податки на земельну ділянку, порівняно з цінністю землі, неймовірно малі. А земля - ​​це те, що буде цінуватися в будь-який час.

Оформленням землі у власність для прийняття спадщини

  • Після того, як отримано свідоцтво про право на спадщину (за заповітом або за законом) на земельну ділянку, свідоцтво має пройти обов'язкову реєстрацію УФСГРКК.
  • Якщо у спадок дісталося тільки житло, розташоване на земельній ділянці, то оформляти доведеться і земельну ділянку.
  • Якщо ви дізналися про існування земельної ділянки, яке було передано вам у спадок, вже після закінчення 6-місячного терміну, ви все одно можете зайнятися оформленням.

Як оформити земельну ділянку у власність за дачної амністії?

Процес оформлення земельної ділянки у власність займе якийсь час, але дачна амністія, яка буде дійсна до 2015 року, дозволяє значно спростити цю задачу.

Відповідно до Федерального закону від 30 липня 2006 оформлення земельних ділянок, побудованих на них будинках, лазень, гаражів та інших споруд можна провести в спрощеному порядку, тобто по "дачної амністії».

Однак потрібно враховувати, що дачна амністія поширюється лише на ті ділянки і споруди, які були придбані до 30 жовтня 2001 року. Якщо нерухомість і земля були придбані пізніше, право власності доведеться доводити в суді.

Що таке дачна амністія докладніше розказано в цьому відео

Перш за все потрібно зібрати всі необхідні документи. Якщо будинок зведений на території населеного пункту, вам буде потрібно кадастровий план будинку та кадастровий план ділянки. Щоб отримати план на будинок, необхідно звернутися в БТІ для оформлення виїзду співробітника на місце. Ця послуга платна, вартість якої залежить від регіону і віддаленості об'єкта.

Якщо ваш будинок зведений на землі, яка належить садовим общинам або дачним кооперативам, в послугах БТІ немає ніякої необхідності. У цьому випадку вистачить документів на земельну ділянку, які можна отримати в місцевому органі самоврядування. При отриманні кожного реєстрованого об'єкта необхідно сплатити державне мито, а квитанції про сплату докласти до загального пакету документів.

Після цього можна звертатися в місцеве відділення Росреєстрації, де вам доведеться заповнити декларацію про об'єкт нерухомості і написати заяву на реєстрацію прав на нерухомість або ділянку. Зібраний пакет документів віддається під розписку, де повинна бути вказана дата, коли можна забрати готове свідоцтво.

Також рекомендуємо вам послухати ще одну юридичну консультацію того, як оформити землю на дачі у власність.

Оформлення у власність орендованої земельної ділянки

Щоб зробити кадастровий паспорт на земельну ділянку, потрібно буде отримати на нього технічні документи. Для цього слід викликати організацію, що займається землеустроєм. Фахівці проведуть роботи по обміру ділянці, визначення меж з сусідніми ділянками, межеванию, а також топографічну зйомку місцевості. Після проведення робіт ви отримаєте всі необхідні технічні документи.

З отриманими документами ви можете звернутися в реєстраційний центр з реєстрації земельних ділянок, кадастру і картографії - Роснедвижимость, де ваш земельну ділянку зареєструють, а вам видадуть кадастровий паспорт на нього.

Взявши кадастровий паспорт і договір оренди, можна сміливо відправлятися в районну адміністрацію, де слід написати заяву про бажання отримати земельну ділянку у власність. Потім, з усіма отриманими документами і заявою, слід звернутися в державний реєстраційний центр по реєстрації об'єктів нерухомості, де ваша ділянка повинні зареєструвати на ваше ім'я, а вам видати свідоцтво про право на власність земельної ділянки.

Як оформити земельну ділянку, якщо немає документів?

Насамперед, необхідно зібрати пакет певних документів, які в подальшому надаються до органу місцевого самоврядування відповідно до місця знаходження об'єкта.

Список необхідних документів:

  • Документ про покупку будинку, який був оформлений до 6 березня 1996 року.
  • Опис меж ділянки. Цей документ може складатися майбутнім власником ділянки у вільній формі. Складаючи опис, рекомендується використовувати навколишні орієнтири, що дозволить витлумачити інформацію в документі чітко і зрозуміло. Простіше кажучи, в документах необхідно вказати відстань до річки, озера, дороги, ліси, що оточують будівель і т.д.
  • Заява, що містить прохання затвердження меж ділянки, що перебуває у фактичному користуванні у заявника.

Всі дані, які вказуються у вищеперелічених документах, проходять ретельний аналіз органами місцевого самоврядування на протязі одного місяця. Як тільки цей термін закінчується, держустанова має видати проект меж ділянки. Наступний етап складається з збору всіх необхідних документів для купівлі землі у власність. У цьому випадку пакет документів виглядає наступним чином:

  • Проект меж ділянки,
  • Документ, який підтверджує купівлю будинку, розташованого на земельній ділянці,
  • Заява про бажання покупки земельної ділянки.

Готові документи необхідно надати до органів місцевого самоврядування. По закінченні двох тижнів заявник повинен отримати рішення, яке підтверджує надання ділянки у власність. Потім необхідно зайнятися оформленням кадастрового паспорта ділянки та зібрати вимагаються для оформлення прав власності документів. Всі папери подаються на держреєстрацію до органу Росреєстрації. Через місяць заявнику повинні видати свідоцтво про держреєстрацію права на земельну ділянку.


0 Comments:

Post a Comment